Actueel

Nieuwe merkpositionering HeltiQ

HeltiQ lanceert een nieuwe merkpositionering ‘HeltiQ. Je échte eerste hulp'. Deze nieuwe pay-off heeft een dubbele betekenis: HeltiQ helpt de consument met goede producten bij een bepaald letsel, maar HeltiQ helpt daarnaast ook met een stappenplan zodat een consument weet welke producten er nodig zijn voor het behandelen van een bepaald letsel. De nieuwe merkpositionering is tot stand gekomen in samenwerking met reclamebureau Belly & Brain uit Amsterdam.

 

HeltiQ heeft het afgelopen jaar binnen zijn strategie de nadruk op oplossingen gelegd waarbij de consument meer ondersteuning krijgt over de werking en gebruik van het product. De optelsom van goede producten, een aanvullende navigatie voor welk letsel het gebruikt moet worden en een stappenplan hoe de producten moeten worden toegepast zorgen voor een totaaloplossing.

 

Siebe van der Meer, Marketing- & Salesmanager, laat weten: 'Alleen een goed product met een concurrerende prijs is niet meer genoeg. Klanten verwachten een totaaloplossing voor een specifieke behoefte. We zien dat het omnichannel model het winnende model is.

 

Nieuwe verpakking

Met de transformatie verandert HeltiQ ook zijn visuele stijl. John Rensink, marketeer, zegt: 'De klant vindt bij ons nog steeds een breed assortiment, maar we veranderen van een schap vol wondverzorgingsproducten naar een schap waar je een passende oplossing voor elk letsel vindt. We verkopen niet alleen een steriel gaasje, maar een combinatie van producten waarmee je een bepaald letsel, bijv. een snijwond behandelt.'

 

Navigatie met duidelijke categoriekleuren

‘HeltiQ. Je échte eerste hulp'. Dat is waar we als merk voor staan! We hebben de gehele verpakkingslijn vernieuwd en ingedeeld in 4 duidelijke categorieën met elk een eigen kleur: EHBO en Sport (rood), Huid (blauw), Baby (paars) en Insecten (groen).

 

Stappenplan per letsel

Voor de EHBO- en sportverpakkingen hebben we een stappenplan per letsel toegevoegd. Een hechtpleister kan bijv. gebruikt worden bij een snijwond, schaafwond of verstuiking. De hechtpleister wordt dan gebruikt in stap 3, het fixeren.

 


Op de achterkant van de verpakking staat een duidelijke uitleg hoe je het betreffende product per stap moet toepassen en door de QR-code te scannen kan de consument op de website van HeltiQ nog meer informatie en de instructievideo bekijken.

 

Opleiding

Om zowel de apotheek- als drogisterijmedewerkers in de transformatie mee te nemen, investeert HeltiQ in opleidings- en trainingsprogramma’s om de consument een nog beter advies mee te geven.