Categorieën

 

HeltiQ heeft sinds 2020 een nieuwe merkpositionering ‘HeltiQ. Jouw eerste hulp'. Deze nieuwe pay-off heeft een dubbele betekenis: HeltiQ helpt de consument met goede producten bij een bepaald letsel, maar HeltiQ helpt daarnaast ook met een stappenplan zodat een consument weet welke producten er nodig zijn voor het behandelen van een bepaald letsel. 

 

HeltiQ heeft hiermee de nadruk op oplossingen gelegd waarbij de consument meer ondersteuning krijgt over de werking en gebruik van het product. De optelsom van goede producten, een aanvullende navigatie voor welk letsel het gebruikt moet worden en een stappenplan hoe de producten moeten worden toegepast zorgen voor een totaaloplossing.

 

Nieuwe verpakkingen

'De klant vindt bij ons nog steeds een breed assortiment, maar we veranderen van een schap vol wondverzorgingsproducten naar een schap waar je een passende oplossing voor elk letsel vindt. We verkopen niet alleen een steriel gaasje, maar een combinatie van producten waarmee je een bepaald letsel, bijv. een snijwond behandelt.'

John Rensink - Manager ecommerce en marketing

 

Navigatie met duidelijke categoriekleuren

‘HeltiQ. Jouw eerste hulp'. Dat is waar we als merk voor staan! We hebben de gehele verpakkingslijn vernieuwd en ingedeeld in 4 duidelijke categorieën met elk een eigen kleur:

 

 

Door deze duidelijke categoriekleuren i.c.m. de opvallende visuals vallen de verpakkingen erg goed op, zowel in het schap als online in een webshop. De categoriekleuren gebruiken we daarnaast in alle marketinguitingen om een zo goed mogelijke herkenbaarheid te creëren. 

 

Voorbeeld marketinguiting

Hieronder een voorbeeld van een social media uiting voor onze zemelenproducten, waarbij we de categoriekleur (in dit geval van de categorie huid) zo goed mogelijk proberen te koppelen aan de gehele uiting.